Miło mam poinformować, że uczeń naszej szkoły Michał Sobczak z klasy VII a zakwalifikował się do etapu rejonowego Wojewódzkiego Konkursu Matematycznego.

Konkurs odbył się w dniu 8 listopada 2017r. Zestaw konkursowy składał się z 22 zadań. Wśród nich znalazły się zadania zamknięte, otwarte oraz zadania typu prawda/fałsz. Za poprawne rozwiązanie całego testu można było uzyskać 60 punktów. Aby dostać się do etapu rejonowego należało zdobyć co najmniej 85% - czyli 51 punktów.

Michałowi serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów. Przed nim etap rejonowy, który odbędzie się w dniu 8 stycznia 2018r. w Rybniku. Pozostałym uczestnikom dziękujemy za udział i trud włożony w przygotowywanie się do tego konkursu.

Wioletta Czajor

Młodzi kreatywni!

Klasa VI c w nietypowy sposób podsumowała pracę z lekturą M. Szczygielskiego "Czarny młyn". Uczniowie tworzyli w oparciu o powieść gry planszowe, które w niezwykły sposób oddawały tajemniczy i groźny klimat książki. Połączyliśmy w ten sposób "przyjemne z pożytecznym": wszyscy utrwalali sobie treść lektury, świetnie się przy tym bawiąc. Po ciężkiej pracy twórczej nadszedł czas na przyjemność - wszyscy testowali gry, przenosząc się w magiczny świat "Czarnego młyna".

 

Link do albumu zdjęć: KLIKNIJ

 

Aleksandra Lisak

Na ostatniej konferencji Rady Pedagogicznej padły różnego rodzaju propozycje zasad, które chcielibyśmy zapisać w nowym Statucie Szkoły (właśnie powstaje).

Jedną z najbardziej rzucających się w oczy jest próba zostania Szkołą Bez Zadań Domowych.

Spróbujemy najpierw na miesiąc zrezygnować z zadawania rutynowych prac domowych (zadawane z dnia na dzień ćwiczenia do wykonania, z które uczniowie nie otrzymują żadnej oceny - co najwyżej niedostateczną).

Czy to oznacza, że nasi uczniowie nie będą wcale pracować w domu? Raczej nie bo pozostają przecież:

  • przygotowanie do kartkówek, sprawdzianów, prac klasowych,
  • zachowujemy zadania czytelnicze (związane z czytaniem lektur, czy też "zeszyty czytelnicze" w klasach młodszych),
  • zachowujemy zadania typu PROJEKT (zadawane z wyprzedzeniem - na ogół tygodniowym - za które każdy dostaje ocenę z pełnej skali: kto powiedział, że za zadanie domowe nie można dostać "szóstki"?!), mogą być to projekty plastyczne, literackie itp.'
  • zachowujemy zadania dla chętnych, umożliwiające zdobywanie dodatkowych ocen, czy szlifowanie umiejętności przedmiotowych.

 

... i chyba tyle.

Chcemy być w zgodzie z nowymi trendami w edukacji. Chcemy dać Wam (dzieciom i rodzicom) więcej czasu dla siebie popołudniami. Chcemy żeby szkoła kojarzyła się Wam dobrze a nie z wieczną mordęgą i stresem.

Testujemy przez miesiąc i jeśli się przyjmie: wprowadzamy zasadę na stałe!

Chętnie przez ten czas wysłuchamy opinii Was wszystkich :)

„Nudna Matematyka 2017”

27 września uczniowie klas VII naszej szkoły uczestniczyli
w pierwszym etapie XXVI edycji wojewódzkiego konkursu
NUDNA MATEMATYKA. Konkurs odbywał się w aulach Uniwersytetu Śląskiego na wydziale Matematyki Fizyki  i Chemii.

Z przyjemnością informujemy, że spośród naszych reprezentantów dwóch zakwalifikowało się do półfinałów konkursu, które odbędą się
24 listopada. Są to następujący uczniowie:

MICHAŁ SOBCZAK z klasy VII a

JULIAN MARSZAŁEK z klasy VII b

Serdecznie gratulujemy i trzymamy kciuki!

Wioletta Czajor

Dodatkowe informacje