W klasie 1 D zostały przeprowadzone zajęcia z udzielania pierwszej pomocy osobom, które uległy nagłym wypadkom. Szkolenie przeprowadził Pani Agnieszka Kempińska.
Podczas zajęć dzieci uczyły się jak bezpiecznie i skutecznie udzielać pierwszej pomocy. W szkoleniu wykorzystano materiały dydaktyczne przygotowane przez Fundację Wielka Orkiestra Świątecznej pomocy typu:
-
Manekiny MiniAnia i LittleAnia,
-
Tekturowe telefony komórkowe.
Podczas zajęć dzieci uczyły się:
1. Jak zadbać o bezpieczeństwo swoje i bezpieczeństwo poszkodowanego. Co robić, gdy jesteśmy na niebezpiecznym terenie, jak zabezpieczyć miejsce, w którym znajduje się poszkodowany oraz w jaki sposób wezwać pomoc, gdy nie czujemy się bezpieczni.
2. Jak sprawdzać przytomność osoby poszkodowanej i jak wezwać pomoc do niej.
Uczniowie utrwalili numery telefonów ratunkowych oraz zapoznali się z całą procedurą zgłaszania wypadku i wzywania fachowej pomocy.
3. Jak sprawdzić oddech u poszkodowanego.
4. Dzieci uczyły jak ułożyć osobę poszkodowaną by spokojnie i bezpiecznie mogła poczekać na przyjazd karetki (Pozycja boczna ustalona)
5. Dzieci uczyły się o oddechu ratowniczym i ucisku klatki piersiowej. Wykorzystując manekin MiniAnia uczyliśmy się jak pomóc rannemu, który nie oddycha. Uczniowie ćwiczyli oddechy ratownicze, zwracając uwagę na ruch klatki piersiowej. Ponad to nauczyły się ile wdechów i ucisków powinny wykonać, żeby ich pomoc była skuteczna.
W efekcie powyższego szkolenia uczniowie z klasy 1 D nauczyli się odpowiedniego zachowania w obliczu wypadku i odpowiedzialności za siebie i innych.
M.Piniewska
W naszej szkole realizowany był program edukacji antynikotynowej skierowany do uczniów klas I-III ,, Nie pal przy mnie, proszę’’ inicjowany przez Państwową Inspekcję Sanitarną i Stowarzyszenie na Rzecz Dzieciństwa Wolnego od Tytoniu.
Zajęcia przeprowadzone były w cyklu pięciu spotkań we wszystkich klasach III. Zajęcia prowadziła Małgorzata Małecka, Joanna Żaczek i Monika Piniewska. Dzięki proponowanym zajęciom dzieci uporządkowały i poszerzyły informację na temat zdrowia, uświadomiły sobie, że palenie tytoniu jest szkodliwe dla nich. Ponadto zajęcia miały na celu uwrażliwienie dzieci na szkodliwe oddziaływanie dymu papierosowego związanego z biernym paleniem. Dzięki realizowanemu programowi uczestnicy warsztatów nabyli umiejętności radzenia sobie w sytuacjach, gdy inni ludzie przy nich palą lub namawiają ich do palenia.
Efektem spotkań był plakat który miał przestrzegać młodych ludzi przed uzależnieniem od tytoniu.
M.Piniewska
ORGANIZACJA OSTATNIEGO TYGODNIA ROKU SZKOLNEGO
2015/2016
20.06
Zajęcia lekcyjne według planu
15.00 – konferencja klasyfikacyjna
21.06
9.00-11.00 w salach lekcyjnych
Podsumowanie roczne „Promocja zdrowia”
kl. III a – s.33
kl. II d – s. 40
22.06
9.00-11.30
Dzień Sportu kl. IV – VI – boisko szkolne lub sale 9, 10, korytarz
Dzień Talentów kl. I-III – sala gimnastyczna
23. 06
8.30-9.30 Zajęcia z wychowawcą
10.00 Msza święta na zakończenie roku szkolnego
12.00 – Konferencja podsumowująca
24.06
ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO
8.00 kl. IV i V
9.30 kl. I i VI
11.00 kl. II i III
W tym roku szkolnym w Gimnazjum nr 6 odbyła się druga edycja konkursu z języka angielskiego o tytuł Primus Inter Pares (Pierwszy wśród równych sobie). dla uczniów klas szóstych szkół podstawowych. Otrzymanie tego tytułu gwarantuje przyjęcie ucznia do klasy dwujęzycznej bez egzaminu wstępnego. Naszą szkolę reprezentowały: Alicja Wilińska z 6c, Anna Kmita z 6b oraz Agata Zalewska z 6a.
Konkurs Primus Inter Pares składa się z trzech etapów- pierwszym są eliminacje wewnętrzne, drugi etap to test leksykalno-gramatyczny z elementami kulturoznastwa dotyczącym Stanów Zjednoczonych. W teście wzięło udział 23 uczniów z ośmiu jastrzębskich szkół podstawowych. Trzeci etap miał formę rozmowy w języku angielskim z uczestnikiem. Miło nam poinformować, że 2 nasze uczennice tj. Alicja zdobyła pierwsze miejsce, a Ania zdobyła miejsce trzecie.
Tym samym dziewczęta wywalczyły miejsca w klasie dwujęzycznej i w przyszłym roku szkolnym uczą się w niej bez egzaminów wstępnych. Życzymy im sukcesów i wytrwałości w nauce języka obcego. Trzymamy za Was kciuki!!!
Agnieszka Gruca